Stichting Wijnbouw Lelystad vraagt feedback op een globaal marketingplan voor de afzet van natuurzuivere biowijn.

Vraag:

Wij willen een vlotte afzet realiseren van onze 2e gevinificeerde druivenopbrengst met de nu substantiële omvang (=70 % van de maximaal haalbare) van plm 2600 flessen witte biowijn van bijzonder hoge kwaliteit, met een verkoopprijs van €15,- incl. btw per fles. De flessen komen medio april 2019 beschikbaar voor verkoop. Wij zoeken daarvoor een kring van vaste afnemers/klanten binnen een straal van 60 km rondom Lelystad ; primair denken wij daarbij aan natuurwinkels, supermarkten, slijterijen, horecabedrijven en cateraars. Ons product leent zich minder voor online-afzet, omdat het wijn betreft ‘met een verhaal’ : een persoonlijke relatie tussen producent en afnemer(s) is daartoe bevorderlijk. Dit nog globale plan behoeft verdere uitwerking en verfijning naar bijv. strategie, tactiek, periodisering en middelenkeuze waartoe wij graag tips ontvangen van ervaren marketeers in de zin van aanvullingen, waarschuwingen en suggesties, waar wij als stichtingsbestuur en medewerkers praktisch mee verder kunnen.