Vraag van De Groene Sluis in Lelystad
Klantvriendelijkheidstraining of gastvrijheidstraining
Om onze (voornamelijk vrijwillige) medewerkers te voorzien van de nodige vaardigheden en praktische ervaring op het gebied van gastvrijheid en klantvriendelijkheid, zouden wij graag een gastvrijheidstraining of klantvriendelijkheidstraining organiseren bij onze Kringloopwinkel De Groene Sluis.
Onze interesse gaat specifiek uit naar een programma dat praktische oefeningen en situatiesimulaties omvat, zodat onze medewerkers kunnen leren omgaan met diverse, soms uitdagende, klantsituaties.
Hier zijn enkele aspecten waarop we willen focussen:
Praktische Interacties: We willen dat onze medewerkers de kans krijgen om in een realistische omgeving te oefenen. Dit omvat situaties bij de innamebalie, en tijdens het helpen van klanten in de winkel of bijvoorbeeld thuis bij het ophalen van goederen.
Diversiteit van Klantsituaties: Onze vrijwilligers en klanten variëren sterk in achtergrond en behoeften. Training met verschillende klantsituaties, zodat onze medewerkers daarmee leren omgaan. Met speciale focus op hun eigen gemoedstoestand.
Communicatieve Vaardigheden: Trainen in het verbeteren van verbale en non-verbale communicatie. Klanten aanspreken, kleine stapjes vooruit zijn daarbij al heel helpend. Wat binnen de macht van de vrijwilligers kan. En ook elkaar hierin beter zien zodat je elkaar helpt.
Teamgerichte Benadering: Cultiveren van een gezamenlijke teamgerichte benadering van gastvrijheid en klantenservice.
Als tegenprestatie bieden wij sowieso promotie op onze social media kanalen. Of een gratis SEO advies voor je website – Beter gevonden worden in Google? Hier maak ik graag een advies op maat voor. Ook is een workshop verduurzaming door Janneke Pikkert (de klimaatburgemeester) mogelijk.